Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAngoff, William H.; Cowell, William R.
TitelAn Examination of the Assumption that the Equating of Parallel Forms is Population-Independent.
QuelleIn: Journal of Educational Measurement, 23 (1986) 4, S.327-45Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCollege Entrance Examinations; Equated Scores; Groups; Higher Education; Sampling; Sociometric Techniques; Standardized Tests; Statistical Studies; Test Theory; Graduate Record Examinations
AbstractLinear conversions were developed relating scores on recent forms of the Graduate Record Examinations. Conversions based on specially selected subpopulations were compared with total-group conversions and evaluated. Conclusions indicated that the data clearly support the assumption of population independence for homogenoeous tests, but not quite as clearly for heterogeneous tests. (Author/JAZ)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: